فصل چهارم پایان نامه با تحلیل پوششی داده ها

در این مقاله به معرفی روش انجام تحلیل پوششی داده ها (DEA) در پایان نامه پرداخته می شود. سپس نمونه فصل چهارم پایان نامه همراه با دیتا و کدهای آماده متلب برای الگوگیری جهت نگارش فصل چهارم پایان نامه در اختیارتان قرار گرفته است.

تحلیل پوششی داده ها در سال ۱۹۷۶ پا به عرصه علم اندازه گیری و ارزیابی عملکرد سازمان ها گذاشت. وبه سرعت توسعه یافت و مورد استقبال پژوهشگران و کاربران قرار گرفت. گسترش این علم در حدی است که شرح آن مستلزم تدوین چندین کتاب است. اما آنچه شما در اینجا با آن آشنا می شوید مبانی تحلیل پوششی داده ها و مدل های زیربنایی آن است.

مفهوم کارایی در تحلیل پوششی داده ها

کارایی بیانگر میزان بهره وری یک سازمان از منابع خود در عرصه تولید نسبت به بهترین عملکرد در مقطعی از زمان است . محاسبه کارایی با توجه به مقدار خروجی مورد انتظار یا استاندارد، با استفاده از نسبت زیر تعریف می شود.

کارایی

مفهوم کارایی معمولا با دو واژه اثربخشی و بهره وری اشتباه می شود. اثربخشی میزان هم جهت بودن فعالیت های یک سازمان با اهداف تعیین شده برای آن و به عبارت دیگر، درجه دستیابی (تکمیل) هدف را بیان می دارد. اما بهره وری ترکیبی از اثربخشی و کارایی است، زیرا اثربخشی با عملکرد و کارایی منابع در ارتباط است.

مدل های پرکاربرد DEA در فصل چهارم پایان نامه

هدف ار این مقاله معرفی روش های مختلف تحلیل پوششی داده ها (DEA) است که بر اساس ماهیت و هدف تحقیق روش مورد نظر انتخاب می شود. روش های مختلف تحلیل پوششی داده ها (DEA) به صورت زیر می باشد:

مدل CCR

مدل پوششی CCR ورودی محور مدل پوششی CCR خروجی محور
مدل مضربی CCR ورودی محور مدل مضربی CCR خروجی محور
مدل پوششی CCR اصلاح شده ورودی محور مدل پوششی CCR اصلاح شده خروجی محور
مدل مضربی CCR اصلاح شده ورودی محور مدل مضربی CCR اصلاح شده خروجی محور

مدل BCC

مدل پوششی BCC ورودی محور مدل پوششی BCC خروجی محور
مدل مضربی BCC ورودی محور مدل مضربی BCC خروجی محور
مدل پوششی BCC اصلاح شده ورودی محور مدل پوششی BCC اصلاح شده خروجی محور
مدل مضربی BCC اصلاح شده ورودی محور مدل مضربی BCC اصلاح شده خروجی محور

مدل RDM

پروتلا و همکاران (2006) مدل RDM را برای به‌کارگیری اعداد منفی در ارزیابی عملکرد معرفی کردند. مدل RAM، عموماً در حضور مجموعه داده‌های منفی، برای اندازه‌گیری کارایی به کار گرفته می‌شود. در این روش برای مجموعه­ی DMU ها یک نقطه ایده­آل تعریف می‌شود که معمولاً این نقطه به مجموعه­ی امکان تولید تعلق ندارد. برای هر واحد ناکارا، ارزیابی کارایی برحسب موقعیت نسبی آن در قیاس با نقطه ایده­آل تعیین می‌شود.

رتبه بندی واحدهای کارا

تحلیل پوششی داده ها واحدهای تحت بررسی را به دو گروه کارا و ناکارا تقسیم می کند. واحدهای کارا واحدهایی هستند که امتیاز کارایی آنها برابر با یک است واحدهای غیرکارا با کسب امتیاز کارایی قابل رتبه بندی هستند اما واحدهای کارا با استفاده از مدل های کلاسیک تحلیل پوششی داده ها قابل رتبه بندی نیستند. روش های زیر به منظور رتبه بندی این واحدها ارائه شده است.
الف) روش اندرسون – پترسون

ب) روش کارایی متقاطع

مراحل انجام فصل 4 پایان نامه با DEA

مرحله اول : مشخص کردن نوع مدل بر اساس اهداف و ماهیت دیتاها

مرحله دوم : مشخص کردن ورودی و خروجی ها

مرحله سوم : مشخص کردن ورودی و خروجی های نامطلوب

مرحله چهارم : شبیه سازی مدل در نرم افرارهای مربوزه(نرم افزار متلب، گمز، لینگو و…)

مرحله پنجم : بررسی و کارایی و رتبه بندی واحد های کارا

مرحله ششم : پیشنهاد برای بهبود کارایی واحدهای ناکارا

هزینه انجام فصل 4 پایان نامه با DEA

کوکرانا در نظر دارد که در راستای افزایش کیفیت فصل چهار پایان نامه شما دانشجویان گرامی با روش تحلیل پوششی داده ها (DEA) اقدام نمایید. هزینه فصل چهارم پایان نامه با توجه به نوع مدل و نرم افزار مربوطه انجام فصل 4 پایان نامه با روش DEA متفاوت است. جهت سفارش کار پژوهشی خود با تحلیل پوششی داده ها کلیک کنید.

نمونه فصل چهارم پایان نامه با تحلیل پوششی داده ها

نمونه فصل چهارم پایان نامه با عنوان (ارزیابی و بررسی تاثیر قیمت نفت در صنعت با استفاده از تکنیک تحلیل پوششی داده ها) جهت الگوگیری برای نگارش پایان نامه با تحلیل پوششی داده ها در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم می توانید از منوی سمت چپ بالا فایل ها را دریافت کنید.

نمونه فصل چهارم پایان نامه با تحلیل پوششی داده ها

تمامی دیتاها در فایل اکسل موجود است

فصل چهارم تحلیل پوششی داده

شرکت های مورد بررسی جهت سنجش کارایی

پس از خرید فایل چه چیزی دریافت می کنید؟

مقاله بیس + پروپوزال + فصل سوم + فصل چهارم + دیتا + کدهای نرم افزار متلب + تصاویر خروجی

فصل سوم: 18 صفحه

فصل چهارم و پنجم همراه با خروجی ها: 60 صفحه

پروپوزال: 9 صفحه

سخن پایانی

مطالبی که در این مقاله ذکر شده صرفا جهت آشنایی کلی دانشجویان با روش های رایج انجام فصل چهارم با استفاده از روش تحلیل پوششی داده ها بود. طبیعی است که روش های مختلف دیگر بر اساس روش تحقیق برای نوشتن فصل چهار پایان نامه و کارهای پژوهشی وجود دارد.

خدمات کوکرانا در برابر قبول سفارش فصل چهار پایان نامه

۱- بر اساس مدل مناسب و بررسی سوالات خواسته شده جهت انجام فصل چهار، برای شما مقاله مرجع معرفی می کنیم.

۲- قبل از دفاع برای رفع ابهامات دانشجو ویدیو آموزشی طراحی می گردد.

۳- تمامی اصلاحات قبل و بعد از دفاع به صورت رایگان انجام می شود.

امیدواریم خواندن این مقاله برای انجام فصل چهار پایان نامه مفید واقع شده باشد، در صورتی که تمایل به سفارش فصل چهارم پایان نامه در هر رشته ای دارید با ما در ارتباط باشید، موسسه آماری کوکرانا در خدمت شما متقاضی گرامی است.

خرید نمونه فایل

158.000 تومان

دانلود فایل ها کاملا آزاد و بدون محدودیت است.

تعداد خرید

حجم فایل

40 نفر

2 مگابایت