به طور کلی موسسه کوکرانا در موارد زیر مشاوره آماری ارائه می دهد :

  • مشاوره پایان نامه در خصوص انتخاب روش تحقیق
  • مشاوره تخصصی در خصوص طراحی پرسشنامه
  • مشاوره در خصوص روش بررسی روایی و پایایی پرسشنامه
  • مشاوره و کمک در خصوص نحوه وارد کردن دیتا
  • مشاوره در خصوص انتخاب نرم افزار جهت تجزیه و تحلیل
  • ارائه راه حل مناسب جهت رفع ارور (خطا) در هنگام کار با نرم افزار آماری
  • مشاوره در خصوص استفاده از آزمون های آماری مناسب
  • مشاوره و کمک در خصوص رفع ایرادات فصل چهارم انجام شده

مشاوره آماری

مشاوره در خصوص انجام فصل چهارم پایان نامه

فصل 4 یک پایان نامه‌ی خوب باید دارای ویژگی هایی از قبیل جداول و نمودارهای با کیفیت و محتوای درست باشد. همچنین مفاهیم آماری در پایان نامه باید مفصل و قابل فهم نگارش شود. اکثریت دانشجویان در فصل سوم و چهارم پایان نامه به دلیل این که با برخی مفاهیم آماری آشنایی ندارند دچار مشکل می شوند.

دیده شده است یک تعریف غلط در ذهنشان به وجود آمده و همان را سر جلسه دفاع بازگو می کنند. موسسه آماری کوکرانا در خصوص انجام فصل چهارم پایان نامه قبل از بستن هرگونه قراردادی به دانشجویان محترم مشاوره آماری ارائه می دهد. این مشاوره در خصوص نحوه نگارش فصل سوم پایان نامه، نحوه طراحی پرسشنامه و … می باشد.

مشاوره انجام تحلیل آماری مقاله

کوکرانا در نظر دارد که در راستای توسعه علمی و تسهیل فرایند پژوهش با هدف اشتراک گذاری دانش و تجربیات چند ساله خود همراه پژوهشگران و دانشجویان عزیز در راستای مشاوره و تحلیل آماری برای پژوهش های آنان باشد. این موسسه برای دانشجویانی که جهت انجام مقاله خود نیاز به راهنمایی داشته باشند، مشاوره آماری ارائه می دهد. این مشاوره می تواند در زمینه طراحی مدل مفهومی، طراحی روش تحقیق، اعلام روش آماری مقالات مشابه و همچنین مشاوره جهت انجام تحلیل آماری مقاله با انواع نرم افزارهای آماری پرکاربرد و پاسخ به سوالات آماری دانشجویان باشد.

مشاوره آماری آنلاین

دانشجوی هر مقطع و یا هر دانشگاهی که در ایران هستید. می‌توانید از کوکرانا مشاوره آماری آنلاین دریافت نمایید. اگر در ابتدای پژوهش هستید و برای بیان مساله، اهداف، فرضیه ها، روش تحقیق، حجم نمونه و … نیاز به کمک دارید. اگر داده‌های خود را جمع‌آوری کرده‌اید و برای وارد کردن آن ها به نرم افزار و تحلیل آن ها نیاز به یک راهنما دارید. کافیست از طریق راه های ارتباطی معرفی شده با ما در ارتباط باشید.

مزایای دریافت مشاوره آماری

اول برای من افتخاری بزرگ است که دوستان جدیدی پیدا خواهم کرد و دوم برای شما فرصتی بزرگ است که از تجربیات 9 ساله مسعود علی مردی و تیم آماری کوکرانا استفاده کنید.

هزینه مشاوره آماری در موسسه کوکرانا

هزینه مشاوره در زمینه تحلیل آماری و سایر مباحث مربوط به پایان نامه ساعتی 100.000 تومان است. که به ازای هر 30 دقیقه سفارش 10 دقیقه بیشتر در خدمت شما خواهم بود (با افتخار). بسته های مشاوره آماری که در ادامه معرفی می شوند، به شما در رفع مشکل تحلیل آماری پروژه یا پایان نامه کمک شایانی خواهد نمود. لطفا توجه داشته باشید. قبل از هر چیز در ابتدا از طریق راه های ارتباطی معرفی شده سوال و مشکل خود را مطرح کرده و پس از هماهنگی با کارشناسان موسسه آماری کوکرانا و تعیین وقت مشاوره، اقدام به پرداخت نمایید.

شماره بسته مشاوره آماری هزینه لینک پرداخت
شماره یک مشاوره تلفنی تا سقف نیم ساعت-به همراه مشاوره در واتساپ یا تلگرام جهت پاسخ به سوالات آماری 50 هزار تومان پرداخت
شماره دو مشاوره و برگزاری جلسه آموزشی قبل از جلسه دفاع از طریق برگزاری ویدیو کنفرانس (نرم افزار اسکایپ) 150 هزار تومان پرداخت
شماره سه مشاوره و همراهی کامل در خصوص انجام فصل چهارم پایان نامه ارشد (از جمع آوری دیتا تا دفاع) 500 هزار تومان پرداخت
شماره چهار مشاوره و همراهی کامل در خصوص انجام فصل چهارم پایان نامه دکتری (از جمع آوری دیتا تا دفاع) 1 میلیون تومان پرداخت

مشاوره آماری پایان نامه

راه های ارتباطی با موسسه آماری کوکرانا

امتیاز ۴.۹ از ۵ – ۵ رای
spinner در حال ثبت رای

پاسخ به سوالات متداول و راهنمای انتخاب بسته مشاوره

اکثر پژوهشگرانی که بسته شماره یک را تهیه کرده اند جهت دریافت خدمات مشاوره برای موارد زیر بوده است :

  • رفع مشکلات و ارورها در هنگام کار با نرم افزارهای آماری
  • تحلیل و تفسیر خروجی های نرم افزار
  • مشاوره در خصوص انتخاب روش تحقیق
  • اشکال در خصوص نحوه وارد کردن داده ها به انواع نرم افزارهای آماری مانند SmartPLS
  • پاسخ به سوالات آماری و انتخاب روش و نرم افزار
  • و …

خدمات مشاوره در این بسته آموزشی به صورت تلفنی، بصورت تکست و ویس در تلگرام و واتساپ به انتخاب شما ارائه می شود.

در صورتی که با نحوه انجام فصل چهارم پایان نامه آشنایی دارید و با نرم افزار آماری مورد نیاز خود نیز کار کرده اید، جهت رفع مشکل یا سوال بسته مشاوره شماره یک به شما پیشنهاد می گردد.

در صورتی که فصل چهارم پایان نامه و یا قسمت تحلیل آماری مقاله شما انجام شده است (توسط خودتان و یا پژوهشگر دیگر) و نیاز به توضیحات و برگزاری جلسه آموزشی دارید‌. این بسته می تواند برای شما مفید باشد (آموزش قبل از دفاع).
همچنین در صورتی که برای مشاوره نیاز به برگزاری جلسه آنلاین دارید این بسته مفید خواهد بود (مشاوره آماری در اسکایپ).
کلیه خدمات مشاوره ای بسته شماره دو در بستر اسکایپ و به صورت آنلاین انجام می شود.

در صورتی که در مقطع ارشد هستید و قصد دارید قسمت تحلیل آماری پایان نامه یا مقاله را خودتان انجام دهید و برای انجام نیاز به آموزش، کمک و مشاوره دارید به شما خرید بسته شماره (3) را پیشنهاد می نماییم.

در صورتی که در مقطع دکتری هستید و قصد دارید قسمت تحلیل آماری رساله یا مقاله را خودتان انجام دهید و برای انجام نیاز به آموزش، کمک و مشاوره دارید به شما خرید بسته شماره (4) را پیشنهاد می نماییم.

همچنین کوکرانا به برخی سوالات پر تکرار دانشجویان پاسخ داده است که به شرح زیر است :

به طور خلاصه اگر بگویم روایی به معنی درست بودن، صحیح بودن و روا بودن ابزار (پرسشنامه) مورد استفاده است. برای بررسی روایی روش های مختلفی وجود دارد که متداول ترین آن روایی صوری است. روایی صوری یعنی ابزار (پرسشنامه) توسط اساتید و کسانی که در زمینه آن موضوع پرسشنامه خبره هستن و تجربه علمی و پژوهشی دارند مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. بدین مفهوم که اشخاص پرسشنامه را مطالعه کرده و اگر ایرادی مشاهده نمودند آن را ذکر کرده و در جهت بهتر شدن ابزار تحقیق پیشنهاداتی ارائه می دهند. این پیشنهادات می تواند مانند اضافه یا حذف کردن سوال، بیان جمله بندی مناسب و غیره باشد. به این بررسی صوری، روش روایی صوری گفته می شود.

آلفای کرونباخ اغلب برای پژوهش هایی که از ابزار پرسشنامه استفاده می کنند به کار می رود. این آزمون برای بررسی سازگاری درونی یا پایایی سوالات و ابعاد پرسشنامه استفاده می شود. که بر اساس پراکندگی سوالات یا همان گویه های پرسشنامه بدست می آید.

متداول ترین روش برای سنحش پایایی پرسشنامه استفاده از آزمون آلفای کرونباخ است که اگر مقدار بدست آمده برای این آزمون بیشتر از 0.7 باشد نشان دهنده این است که پرسشنامه از پایایی خوبی برخوردار است. فرض کنید نیاز باشد برای تحقیقتان 300 عدد پرسشنامه پخش کنید. اگر بعد از پخش این 300 عدد پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ متوجه شوید که پرسشنامه پایایی قابل قبولی ندارد نتایج تحقیقتان اعتبار لازم را ندارد و از لحاظ مالی و زمانی دچار زیان می شوید.

معمولا قبل از این که از تمام نمونه آماری، پرسشنامه جمع آوری شود، 20 الی 30 پرسشنامه به عنوان پایلوت پخش شده و نتایج پایایی بررسی می شود. اگر پرسشنامه دارای پایایی مناسبی بود بقیه نمونه آماری تکمیل می شود. در غیر این صورت با اصلاح پرسشنامه، این مشکل برطرف شده و از بقیه نمونه، پرسشنامه جمع آوری می گردد.

برای مثال فرض کنید شما از یک پرسشنامه ای استفاده می کنید که دارای 3 بعد 6 سوالی می باشد (یعنی مجموعا 18 سوال یا گویه). باید برای هر بعد به صورت مجزا آلفای کرونباخ رو محاسبه کنید. که متوجه شوید 6 سوالی که داخل یک بعد هستند با هم همگن هستند یا خیر. اگر هر کدامشان نامناسب بود، اون رو از پرسشنامه حذف کنید.

گاهی اوقات در داده هایمان افرادی وجود دارند که به سوال مورد نظرمان پاسخ نداده اند. بنابراین فیلد مربوط به آن خالی گذاشته می شود. در این صورت اگر بخواهیم فقط از بین کسانی که به سوال مورد نظر پاسخ داده باشند درصد بگیریم، باید از درصد معتبر استفاده نماییم. برای مثال در جدول زیر از 64 نفری که در پر کردن پرسشنامه شرکت داشتند دو نفر تحصیلاتشان را مشخص نکرده اند. اگر بخواهیم از بین 62 نفر باقی مانده تعیین کنیم چه تعداد دارای مدرک فوق لیسانس و بالاتر هستند باید از درصد معتبر 21 درصد استفاده نماییم.

مفهوم درصد تجمعی و درصد معتبر با مثال

همچنین با توجه به جدول فوق اگر بخواهیم درصدی از افراد نمونه که تحصیلات لیسانس و فوق دیپلم و کمتر دارند را ببینیم باید از ستون درصد تجمعی 79 درصد را مشاهده کنیم. درصد تجمعی همانطور که از اسمش پیداست برای بیان میزان درصد فراوانی دو یا چند سطح از یک متغیر کاربرد دارد.

مشاوره آماری رایگان پایان نامه مدیریت. میانه یکی از شاخص‌های آماری است که معمولاً در آمار توصیفی در سطوح مقدماتی به همراه مُد (نما) و میانگین مورد استفاده قرار می‌گیرد. میانه عدد وسط مجموعه‌ای از اعداد مرتب شده بر اساس مقدار آن هاست. برای مثال اگر میانه قد 200 نفر از دانشجویان یک دانشگاه برابر 177 باشد، بدین مفهوم است که قد نیمی از این دانشجویان کمتر از 177 می‌باشد. اگر میانه اهرم مالی 142 شرکت بورسی برابر 0/4 باشد بدین مفهوم است که اهرم مالی نیمی از این شرکت‌ها کمتر از 0/4 می‌باشد.

برای یافتن میانه یک مجموعه از اعداد، آنها را به ترتیب مقدار سورت (مرتب) می‌کنیم و سپس عددی که در وسط آن‌ها قرار دارد را پیدا می‌کنیم. برای مثال برای داده های زیر میانه پیدا می‌کنیم

{77, 100, 140, 170, 186, 60, 47}

برای یافتن میانه، ابتدا اعداد را به ترتیب مقدار مرتب می‌کنیم :

{47, 60, 77, 100, 140, 170, 186}

عدد میانی در این مجموعه، 100 است. پس میانه برابر است با 100

انحراف معیار شاخصی است که چگونگی پراکندگی داده های حاصل از یک سنجش در اطراف میانگین در جمعیت مورد مطالعه یا افراد شرکت کننده را نشان می دهد و واحد آن با واحد داده مورد سنجش یکسان است. انحراف معیار از دو واژه تشکیل یافته است.

جزء اول یعنی انحراف به میزان دوری هر عضو یک مجموعه داده از مقدار میانگین گفته می‌شود. واژه معیار نیز به معنی استاندارد بودن این مقدار است. هر چه انحراف معیار مجموعه‌ای از داده‌ها عدد پایین‌تری باشد، نشانه آن است که داده‌ها به میانگین نزدیک هستند و پراکندگی اندکی دارند.

در صورتی که انحراف معیار عدد بزرگی باشد، نشان می‌دهد که پراکندگی داده‌ها زیاد است. پس انحراف معیار، عددی برای نشان دادن میزان پراکندگی اعضای یک مجموعه از داده‌ها است. انحراف معیار نشان می‌دهد به‌طور میانگین داده‌ها چه مقدار از میانگین، فاصله دارند. برای مثال اگر روی یک شیشه مواد غذایی را نگاه کنید؛ به طور متوسط مشخص شده است که به چه میزان از وزن نوشته شده اختلاف وجود دارد.

مفهوم چولگی

چولگی : میزان عدم تقارن افقی نسبت به منحنی توزیع نرمال استاندارد را چولگی (Skewness) می‌نامند و به صورت کسری است که صورت آن اختلاف میانگین با نما و مخرج آن انحراف استاندارد است. در نتیجه این معیار به صورت بدون واحد یا درصدی بیان می‌شود. مقدار مثبت نشانگر چولگی به راست و مقدار منفی نشانگر چولگی به چپ است.

مقدار صفر نشانگر وجود تقارن افقی در داده‌ها است. در این حالت نما، میانه و میانگین بر یکدیگر منطبق خواهند شد. به طور خلاصه انحراف به چپ و یا راست منحنی توزیع داده ها، نسبت به توزیع نرمال استاندارد را چولگی می گویند.

مفهوم کشیدگی

کشیدگی : میزان عدم تقارن عمودی نسبت به منحنی توزیع نرمال استاندارد، برجستگی یا کشیدگی (Kurtosis) نامیده می‌شود و مرتبط با کسری است که صورت آن توان چهارم میانگین اختلاف داده‌ها نسبت به میانگین و مخرج آن توان چهارم انحراف معیار است. برای محاسبه معیار برجستگی این کسر را از عدد 3 که میزان برجستگی برای منحنی نرمال استاندارد است کم می‌کنیم. اگر این تفاضل منفی باشد عدم تقارن به صورت پخی برای داده‌ها در نظر گرفته می‌شود.

در صورتی که معیار برجستگی مثبت باشد، نشانگر وجود عدم تقارن به صورت برجستگی نسبت به منحنی نرمال استاندارد خواهد بود. به طور خلاصه یه انحراف به بالا و یا پایین منحنی توزیع داده های متغیر مورد نظر، نسبت به منحنی توزیع نرمال استاندارد کشیدگی یا برجستگی می گویند.

آماره آزمون به معنی فرمول آزمون مورد بررسی است. آزمون مورد نظر می تواند آزمون F (فیشر)، آزمون تی، آزمون کای دو و یا هر آزمون دیگر باشد. به وسیله آماره آزمون و درجه آزادی بدست آمده می توان سطح معنی داری را از جداول توزیع آماری به صورت دستی استخراج کرد که این کار را خود نرم افزار با انجام محاسبات انجام می دهد.

سطح معنی داری بدست آمده برای مقایسه با میزان خطای قابل قبول کاربرد دارد. در واقع خطای آزمون حداکثر خطایی است که اگر فرضیه صفر را به غلط رد کنیم دچار می شویم و سطح معنی داری، خطای واقعی است که با رد کردن به غلط فرض صفر دچار می شویم. پس اگر خطای واقعی بیشتر از حداکثر خطا باشد فرضیه صفر را رد نمی کنیم و آن را می پذیریم.

فرض کنید جامعه آماری داریم که میانگین در این جامعه مجهول است و قصد داریم این میانگین را برآورد کنیم، یک نمونه به حجم 3 از این جامعه استخراج می نماییم و مثلا میانگین نمونه ای برابر با 10 بدست آمد (می دانیم که میانگین نمونه ای (میانگین حسابی) برآورد نا اریب برای میانگین جامعه است البته در صورتی که میانگین جامعه وجود داشته باشد، که ما اینجا فرض می کنیم میانگین جامعه وجود دارد و متناهی نیز می باشد)، واضح است که باید مجموع 3 نمونه برابر 30 باشد.

حال فرض کنید دو نمونه به حجم 3 که می توانستیم از جامعه استخراج کنیم مثلا (11،12،7) و (14،6،11) باشد اکنون که ما میانگین را برآورد کرده ایم و 10 است (در واقع مجموع 3 عدد می بایست 30 باشد)، اگر دو نمونه اول انتخاب شوند مثلا 11 و 12 برای اینکه مجموع سه عدد برابر 30 باشد نمونه سوم دیگر نمی تواند به طور مستقل از دو نمونه دیگر انتخاب شود. برای اینکه مجموع برابر 30 باشد نمونه سوم باید 7 باشد (یک محدودیت !) و به این خاطر است که در این مثال فرضی ما نمونه به حجم 3 بود که میانگین را برآورد کردیم درجه آزادی برابر 2 است. درجه آزادی برابر است با حجم کل نمونه منهای تعداد پارامتر هایی که برآورد می شود.

روش اول

در این روش اگر نتایج آزمون کولموگروف اسمیرنوف نشان داد که توزیع داده های ما نرمال نیست. برای ادامه کار از روش های آماری استفاده کنیم که نیازی به پیش فرض نرمال بودن داده ها نداشته باشد (روش های ناپارامتری).

روش دوم

همچنین در این شرایط رویکرد معمول و جامع تری نیز وجود دارد که آن استفاده از قضیه حد مرکزی است. قضیه حد مرکزی بیان می کند که اگر تعداد نمونه مورد نظر ما به اندازه کافی بزرگ باشد (تعداد نمونه بیشتر از 30 باشد). می توان از آزمون های پارامتری استفاده کرد. در این شرایط اصلا نیازی به آزمون نرمال بودن داده ها نیست. دلیل این که در اکثر مقالات داخلی و خارجی نیز قبل از انجام آزمون های آماری مورد نظرشان صحبتی از آزمون نرمالیتی نمی شود همین امر است.

در واقع ما برای محکم کاری برای دیتاهای بزرگ آزمون نرمالیتی را انجام می دهیم. اگر شرایط آزمون به گونه ای بود که نشان داد داده ها از توزیع نرمال پیروی می کنند؛ که از نرمال بودن داده ها اطمینان بیشتری حاصل می کنیم و در غیر این صورت با احتیاط بیشتری عمل می کنیم. برای مطالعه بیشتر این مقاله را مطالعه بفرمایید.

لینک دانلود مقاله

البته قضیه حد مرکزی بیان می کند که در صورت افزایش حجم نمونه توزیع میانگین نمونه ای به سمت توزیع نرمال میل می کند نه توزیع خود داده ها. برای مثال داده از توزیع دوجمله ای که صفر و یک هستند اگر بسیار بزرگ باشد نیز از توزیع دوجمله ای پیروی می کند نه توزیع نرمال ! مفهوم قضیه حد مرکزی را با مثال از طریق این لینک مطالعه بفرمایید.

مشاوره آماری رایگان پایان نامه به طور خلاصه اگر بگویم روش های ناپارامتری در مقابل روش های پارامتری و زمانی که توزیع داده های متغیر مورد نظر ما مشخص نباشد (نرمال نباشد) استفاده می شود. نرم افزارهای AMOS و Lisrel از روش پارامتری و نرم افزار SmartPLS از روش ناپارامتری برای برازش مدل معادلات ساختاری استفاده می کنند. در ادامه برخی روش های ناپارامتری در مقابل روش های ناپارامتری در نرم افزار SPSS معرفی می شوند.

آزمون های پارامتری

■ مقایسه میانگین یک جامعه با عدد ثابت
■ One – Sample T test تی تک نمونه ای

■ مقایسه میانگین دو جامعه وابسته
■ Paired – Sample T test تی زوجی

■ مقایسه میانگین دو جامعه مستقل
■ Independent – Sample T test تی مستقل

■ مقایسه میانگین چند جامعه مستقل
■ One – Way ANOVA آنالیز واریانس

■ مقایسه میانگین چند جامعه وابسته
■ Repeated Measure طرح اندازه های مکرر

آزمون های ناپارامتری

■ مقایسه میانه یک جامعه با عدد ثابت
■ Wilcoxon Test – Sign test

■ مقایسه میانه دو جامعه وابسته
■ Wilcoxon Test – Sign test

■ مقایسه میانه دو جامعه مستقل
■ Mann – whitney U Test

■ مقایسه میانه چند جامعه مستقل
■ Kruskal – Wallis Test

■ مقایسه میانه چند جامعه وابسته
■ Friedman Test

درباره نویسنده:

بیش از 6 ساله که تحلیل گر آماری هستم. جای خالی یک مرجع تخصصی آماری را به شدت حس می کردم و تصمیم گرفتم مرجعی کامل برای هموطنان عزیزم ایجاد کنم.
اشتراک در
اطلاع از
guest
70 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمام دیدگاه ها
ازیتا
میهمان
ازیتا
1 سال قبل

سلام. وقت بخیر، ممنون از مطالب مفیدتون،، یه سوال داشتم، برای سنجش ارتباط بین دو متغیر(ارتباط سلامت اجتماعی با اختلال شناختی) چه ازمونی باید استفاده شود؟

علی
میهمان
علی
1 سال قبل

سلام، برای تحلیل آماری با استفاده از رگرسیون چندمتغیره و تحلیل مسیر که انجام دادم آن متغیر مستقلی که می خواستم بیشترین تاثیر را بر متغیر وابسته داشته باشد که در نتیجه حائز بیشترین تاثیر نشد. حالا میخواهم بپرسم آیا با داده سازی می توان این متغیر را دارای رتبه بالا آورد و چطور باید داده سازی کرد. تشکر

کاربران ناشناس
میهمان
کاربران ناشناس
1 سال قبل

بسیار عالی

محمدی
میهمان
محمدی
1 سال قبل

با سلام و وقت بخیر
من یک سری داده دارم که باید وارد spss کنم ولی وقتی متغیرها رو تعریف میکنم و بعد وارد صفحه ورود دیتا می شوم به جای همه داده ها علامت سوال می باشد و نمیتوانم داده وارد کنم یعنی هر عددی که می گذارم دوباره تبدیل به همان علامت سوال می شود لطفا من رو راهنمایی کنید با تشکر

ترنم
میهمان
ترنم
1 سال قبل

سلام من در مورد روش خط پایه چند گانه و روش معناداری بالینی سوال دارم میتونم بپرسم ؟

زهرا
میهمان
زهرا
1 سال قبل

سلام تحقیق من از نوع آزمایشی هست و حالا که داده ها رو میخوام وارد نرم افزار کنم نمیدونم چون دو تا پرسشنامه دارم باید چجوری وارد نرم افزار کنم، یعنی هر دو رو پشت سر هم بنویسم یا دو تا فایل جدا باید باشه؟؟

یلدا
میهمان
یلدا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید اگر در مقایسه میانگین های چند جامعه نرمال مستقل فرض نرمال بودن و برابری واریانس ها رد شوند دراینصورت این آزمون چجوری انجام می شود ؟
به عنوان مثال در فایل داده های computer games

شهرزاد
میهمان
شهرزاد
1 سال قبل

سلام ببخشید کسی هست آنلاین سوال آمار حل کنه؟

Saba
میهمان
Saba
7 ماه قبل

سلام، نحوه رسم بایپلات مولفه ها

شهرزاد
میهمان
شهرزاد
1 سال قبل

البته هزینه هم درنظر گرفته شود

زهرا
میهمان
زهرا
10 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
میخوام بدونم داده هام نرمال هستند یا خیر باید از چه آزمونی استفاده کنم ؟اصلا نیاز به آزمون هست یا نرمال فرض شوند؟
نمونه ۲۶۰ نفر و پرسشنامه طیف لیکرت

کیا
میهمان
کیا
10 ماه قبل

باسلا م لطفا در مورد کواریانس چند متغیره وپیش فرضها شم مطلب بزارید ممنون

یلدا
میهمان
یلدا
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید
ببخشید یه سوالی داشتم شما درمورد اریبی دیفرانسیل differential bias
مطلبی دارید ؟

صالح
میهمان
صالح
8 ماه قبل

سلام. یک سوال دارم. از شرایط انجام منکوای دوطرفه نداشتن همبستگی بین متغیرهای وابسته است یا نداشتن همبستگی زیاد بین متغیرهای وابسته؟

آرش
میهمان
آرش
8 ماه قبل

سلام وقت به خیر یه سوالی داشتم
 دستور زیر در مورد ANOVA یک طرفه با اثرات ثابت در برنامه R خطا میده نمیدونم کدوم قسمتش اشکال داره امکان داره راهنماییم کنید؟
library (ILS)
data  (Glucose )
Glucose2 <-subset ( Glucose,Material =="A")
lab.aov( Glucose2,random =TRUE, level =0.95)
با تشکر

آرش پروری
میهمان
8 ماه قبل
پاسخ به  آرش

:با سلام؛ از دستور زیر استفاده کنید
library (ILS)/data (Glucose )/Glucose2 <-subset ( Glucose,Material =="A")/Glucose.qcdata <- lab.qcdata(Glucose2)/lab.aov(Glucose.qcdata,level = 0.95, plot = TRUE)

یلدا
میهمان
یلدا
8 ماه قبل

سلام وقت به خیر یه سوالی داشتم دستور زیر در مورد ANOVA یک طرفه با اثرات ثابت در برنامه R خطا میده نمیدونم کدوم قسمتش اشکال داره امکان داره راهنماییم کنید؟ library (ILS) data (Glucose ) Glucose2 <-subset ( Glucose,Material =="A") lab.aov( Glucose2,random =TRUE, level =0.95)
من بررسی کردم در دستور آخر پارامتر تصادفی وجود ندارد ولی پارامتر پلات هم قرار دادم باز هم جواب نداد
با تشکر

آرش پروری
میهمان
8 ماه قبل
پاسخ به  یلدا

:با سلام؛ از دستور زیر استفاده کنید
(library (ILS)/data (Glucose )/Glucose2 <-subset ( Glucose,Material =="A")/Glucose.qcdata <- lab.qcdata(Glucose2)/lab.aov(Glucose.qcdata,level = 0.95, plot = TRUE)

یلدا
میهمان
یلدا
8 ماه قبل

سلام
خیلی ممنون

نیما
میهمان
نیما
8 ماه قبل

سلام
ببخشید این نمودار رو با چه دستوری میشه نوشت؟comment image

محسن
میهمان
محسن
8 ماه قبل

سلام
برای دستور ()calcCUSUM سه تا خروجی در R بدست می آید:
$nPos, $nNeg, $ncusum
چجوری باید تفسیر کنیم و خطی بودن مدل را ارزیابی کنیم؟

dehnad
میهمان
dehnad
8 ماه قبل

با سلام و وقت بخیر
خواستم در تحلیل اماری روابط متغیرها ( که البته با اسمارت pls انجام شده بدانم که: 

۱٫  وقتی که متغیر مستقل (مثلا سازگار شغلی) بر متغیر وابسته ( مثلا فلات شغلی، به شکل یک سازه کلی بدون لحاظ ابعادش) تاثیر منفی دارد، آیا لزوما بر هر یک از مولفه های این متغیر وابسته ( فلات شغلی) ؛(فلات ساختاری و فلات محتوای شغلی) هم تاثیر منفی اعمال می شود؟ مثلا اینکه ممکن است بر یکی از مولفه های فلات شغلی هیچ گونه تاثیر معناداری نداشته باشد؟

۲٫ و یا بالعکس:
اگر یک متغیر مستقل مثلا (سازگاری شغلی) بر متغیر وابسته دیگری ( مثلا :تناسب فرد با شغل) تاثیر مثبت دارد، آیا بر هر یک از مولفه های ان متغیر وابسته ( مولفه های متغیر تناسب فرد با شغل- تطابق نیاز با عرضه و تطابق توانایی با عرضه )هم همین تاثیر مثبت اعمال می شود؟ مثلا ممکن است بر یکی از مولفه ها، تاثیر معنادار نباشد؟
با سپاس

سایه
میهمان
سایه
7 ماه قبل

سلام وقت تون بخیر. یک سوال داشتم از حضورتون، در پژوهش من سه متغیر وابسته و یک متغیر مستقل وجود دارد که ارتباط هر یک از متغیرهای وابسته رو با متغیر مستقل به صورت دو به دو باید بررسی کنم. متغیرهای وابسته توزیع نرمال ندارند و با روش لگاریتم هم نرمال نشدند. آزمون کولموگروف اسمیرنوف برای متغیر مستقل برابر با ۰/۰۴ هست و با استفاده از روش جذر گرفتن متغیر مستقل نرمال میشه. حالا سوال من این هستش که چون متغیرهای وابسته نرمال نیستند من باید از روش ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده کنم برای بررسی همبستگی. در این حالت آیا لازم هست متغیر مستقل رو جذر بگیرم تا نرمال بشه یا به همین صورت بذارم بمونه؟ چون در نهایت به خاطر متغیرهای وابسته باید از اسپیرمن استفاده کنم یک طرف معادله در هر صورت غیرنرمال هست. در چنین شرایطی نمی دونم اینجا لازم هست که متغیر مستقل رو جذرگیری و به صورت نرمال دربیارم و بعد اسپیرمن استفاده کنم یا نیاز به این کار نیست و با همین شرایط از ضریب اسپیرمن استفاده کنم.
نمونه ی آماری من ۱۰۰ نفری هستش. متغیر مستقل رشد حرکتی هست که از طریق برگزاری آزمون ورزشی از دانش آموزان داده ها رو جمع آوری کردم. و داده های مربوط به سه متغیر وابسته رو با استفاده از پرسشنامه جمع آوری کردم.
لطف می کنید پاسخ بدید. اگر لازم هست که از بسته های مشاوره تلفنی استفاده کنم لطفا بفرمایید.

سایه
میهمان
سایه
7 ماه قبل

سپاس از توجه تون و وقتی که گذاشتین.

سارا
میهمان
سارا
7 ماه قبل

سلام
وقتتون بخیر
در آزمون Independent sample T test برای متغیر جنسیت مقدار آمار Tدو تا از عامل ها از شش عامل منفی درآمده است و فقط sig این دو عامل کمتر و برابر ۰٫۰۵ به دست آمده است این یعنی این عامل ها بین دو گروه تفاوت معنادار دارند؟ مقدار منفی به چه معناست؟ البته مقدار میانگین این دو عامل بالاتر از حد وسط است.
ممنون

سارا
میهمان
سارا
7 ماه قبل

خیلی ممنون

سارا
میهمان
سارا
7 ماه قبل

سلام
وقتتون بخیر
چرا شاخصی که در تحلیل عامل اکتشافی بالاترین نمره را در عامل گرفته، مقدار میانگین آن از شاخصهای دیگر در آن عامل کمتر شده است؟
با تشکر

saba
میهمان
saba
7 ماه قبل

سلام ، طریقه رسم بایپلات PCA…

سلن
میهمان
سلن
7 ماه قبل

سلام. خسته نباشین.
ببخشید برای متغیرهایی که از طریق پرسشنامه داده ها رو جمع آوری می کنیم، مثل متغیر منبع کنترل یا عزت نفس، که در نهایت نمراتی که فرد از سوالات مختلف به دست آورده باهم جمع میشن و یک نمره ی نهایی به دست میاد؛ برای بررسی نرمال بودن داده ها میشه نمرات نهایی کسب شده رو با آزمون کولموگروف اسمیرنوف مورد بررسی قرار داد؟ همچنین پرسشنامه های طیف لیکرت چه نوع متغیری هستند رتبه ای یا کمی؟ برای آمار توصیفی متغیرهایی که از طریق پرسشنامه ها بررسی میشوند، نمودار هیستوگرام بهتر هست یا میله ای؟ لطف می کنید پاسخ بدین. خیلی ممنون.

بهار
میهمان
بهار
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید
اگر در خروجی ضرایب رگرسیون، طبق مقدار پی فرض صفر برای بتا صفر رد نشود ولی برای بتا یک رد شود ، در اینجا مدل رگرسیون مناسب هست؟

سانیا
میهمان
سانیا
7 ماه قبل

سلام ببخشید آماره آزمون خطی بودن مدل مثلا ۸ را چطور باید با جدول نرمال یا کای دو مقایسه کنیم؟

سانیا
میهمان
سانیا
7 ماه قبل

مرسی از راهنمائی تون
ولی من درجه آزادی رو ندارم باید چکار کنم؟
این مقدار آماره آزمون خطی بودن (max.cusum) رو از طریق دستور calcCUSUM بدست آوردم.

محمد
میهمان
محمد
6 ماه قبل

سلام. وقت بخیر
من یه تحقیق پیش ازمون پس ازمون دارم. برای به دست اوردن الفای کرونباخ پرسشنامه ها از سوالات کدوم پرسشنامه استفاده کنم ؟ پیش ازمون یا پس ازمون ؟ گروه کنترل یا ازمایش ؟

حدادی
میهمان
حدادی
5 ماه قبل

سلام من جامعه آماری پایان نامه ام ۴۹۰ نفر است که از این تعداد ۲۶۵ نفر در ستاد و ۲۲۵ نفر در شعبات بانک کار میکنند، برای بخش ستاد روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شد ولی برای بخش شعب که شامل ۳۰ شعبه در شهر تهران است روش خوشه ای باید به کار برده شود یا طبقه ای؟ استاد راهنما گفتند خوشه ای بر حسب مناطق جغرافیایی باشد ولی یک از یک مشاور آماری پرسیدم گفتند طبقه ای، در ضمن تعداد نمونه ۲۱۵ برآورد شده است.

سحر حسینی
میهمان
سحر حسینی
5 ماه قبل

سلام بنده برای پایان نامم بسته شماره ۳ را تهیه کردم بسیار عالی بود. تشکر میکنم از جناب علی مردی بابت راهنمایی های خوبشون. خیلی با حوصله و با دانش بودند.

حدادی
میهمان
حدادی
5 ماه قبل

سلام ضریب استاندارد بین متغیر وابسته و مستقل ۰٫۴۹۲ – به دست آمده، این چگونه باید تفسیر شود؟ علامت منفی نشانه چیست و عدد به دست آمده برای متغیر وابسته ومستقل نشانه چیست؟ آیا این عدد بازه خاصی برای شدت و ضعف دارد؟ به طور کلی ضریب استاندارد در رد یا تایید فرضیه تاثیر دارد یا تی ولیو؟ ممنون میشم توضیح واضحی ارائه کنید.

نریمان
میهمان
نریمان
5 ماه قبل

با سلام، در نمونه گیری خوشه ای به عنوان مثال ۱۰ خوشه داریم باید چند خوشه را انتخاب کنیم و از تمام اعضای آن نمونه گیری کنیم یا میتوان تمام خوشه ها را در نمونه گیری دخیل کرد؟ مثلا از خوشه اول ۵ عضو از خوشه دوم ۳ عضو و از خوشه سوم ۸ عضو و الی آخر، اصولا اگر رو نمونه گیری خوشه ای باشد و اعضای تمام خوشه هایی که داریم را با روش تصادفی ساده انتخاب و پرسشنامه در بین آنها پخش کنیم شیوه اشتباه است یا درست؟

نریمان
میهمان
نریمان
5 ماه قبل

با سلام در نمونه گیری خوشه ای باید ازهر خوشه تعدادی انتخاب کنیم یا چند خوشه را انتخاب کنیم و از تمام اعضای آن نمونه گیری کنیم؟ آیا اگر از هر خوشه تعدادی انتخاب کنیم وبین آنها پرسشنامه پخش کنیم در روش خوشه ای این اشتباه است؟

آمنه
میهمان
آمنه
4 ماه قبل

سلام، پرسشنامه ی پژوهشِ من دو ستون جوابدهی دارد.یعنی در سمت راست پرسشنامه وضعیت موجود متغییر های مورد نظر رو میپرسم ودر سمت چپ پرسشنامه وضعیت مطلوب متغییرها را میپرسم.که هردو ستون بر اساس مقیاس ۵ درجه ای لیکرت تنظیم شده. برای ورود داده ها به spss باید دوتا فایل spss جداگانه درست کنم؟ یا یک فایل spss که وضعیت موجود ومطلوب را پشت سرهم وارد کنم؟ اگر حالت دیگه ای برای ورود داده ها هست ممنون میشم راهنمایی کنید.با تشکر

کردستان
میهمان
کردستان
4 ماه قبل

سلام
ممنون از کارها و زحمت هایتان خیلی خوب هست
سوالی داشتم لطفا اگر می توانید راهنمایی کنید ؟
راه حل برای اینکه در تحلیل عامل اکتشافی اکثر سوالات روی یک عامل بار عاملی نداشته باشند چیست ؟ یا بهتره بگویم که دلیلش چیست :
دوم اینکه اگر دترمینان صفر باشد چگونه می توان آن را رفع کرد ؟

سارا
میهمان
سارا
3 ماه قبل

سلام
وقتتون بخیر
رابطه بین دو متغیر در خروجی ایموس direct/ indirect/standardized total effect
اگر standardized direct effect معنی دار باشد و standardized indirect effectمعنی دار نباشد و standardized total effect معنی دار باشه این روابط را چگونه میتوان تفسیر کرد؟
ممنون

هانیه
میهمان
هانیه
1 ماه قبل

سلام مشکلات پرداخت و از کجا پیگیری کنم
پرسشنامه پرداخت کردم نمیتونم دانلود کنم و ایمیلم نکردید

مونا
میهمان
مونا
28 روزها قبل

با سلام
وقت بخیر. من در حال نگارش فصل چهارم پایان نامه هستم. سه فرضیه من همبستگی هست و یک فرضیه تحلیل مسیر. در یکی از فرضیات همسبستگی، رابطه یک متغیر با خرده مقیاس های متغیر دیگر، مثبت و معنادار می شود در حالی که در تحلیل مسیر، متغیر مورد نظر تنها با یک خرده مقیاس رابطه مثبت و معناداری دارد. با یک خرده مقیاس دیگر نیز رابطه منفی و معنادار دارد و با دو خرده مقیاس دیگر نیز رابطه ای ندارد. جهت رفع این ناهماهنگی، راه حلی وجود دارد؟ چون استاد مشاورم گفتند نباید این ناهماهنگی وجود داشته باشد. با تشکر

trackback

[…] مشاوره آماری […]

رفتن به بالا