انتخاب موضوع پایان نامه

موضوع پایان نامه مدیریت با مقاله بیس 2022

انتخاب موضوع پایان نامه در ابتدای کار برای من بسیار مشکل بود. این که چطور میشه پایان نامه نوشت و اصلا چه موضوعی انتخاب کنم که جدید باشه و کسی هم قبلا اون موضوع رو کار نکرده باشه. تا این که زمان گذشت و با فرآیند پروپزال نویسی آشنا شدم. کم ­کم متوجه شدم برای انجام پایان نامه نیاز هست که یک مقاله جدید خارجی (مقاله بیس) به عنوان پایه کار انتخاب کنم و بر اساس اون پایان نامه خودم رو بنویسم. همچنین پس از مشورت با سایر دوستانم متوجه شدم که روال به همین صورت هست و اکثر اساتید در اکثر دانشگاه­ ها از دانشجوها برای انتخاب موضوع، مقاله بیس می­ خوان. در این پست چند موضوع پیشنهادی همراه با مقاله بیس برای رشته های مختلف قرار دادم و در ادامه به آموزش نحوه انتخاب موضوع پایان نامه می پردازم.

موضوع پایان نامه مدیریت بازاریابی در ارتباط با مدیریت ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی است که برای کسب آگاهی بیشتر در مورد نیازها و رفتار مشتریان برای ارتباط بیشتر با آنان استفاده می شود. وظیفه اصلی مدیریت ارتباط با مشتری تسهیل در برقراری ارتباط مشتری با سازمان، بدون محدودیت زمانی، مکانی و ملیتی می باشد به نحوی که مشتری احساس نماید با سازمان واحدی در تماس می باشد، که او را می شناسد و برای او ارزش قائل است، نیازهای او را با سرعت و آسان ترین روش ارتباطی مرتفع می نماید. امروز موضوع مدیریت ارتباط با مشتری برای پایان نامه مورد توجه بسیاری از دانشجویان و اساتید قرار گرفته است.

شماره یک : تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری و شهرت شرکت بر وفاداری : نقش میانجی رضایت مشتری

سال : 2022 – ناشر : تیلور و فرانسیس – پرسشنامه ای – نرم افزار : AMOS – تعداد 27 صفحه

شماره دو : بررسی رابطه مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی، تجربه و رضایت مشتری

سال : 2022 – ناشر : امرالد – پرسشنامه ای – نرم افزار : AMOS – تعداد 23 صفحه

شماره سه : تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر قابلیت نوآوری با نقش تعدیلی کرونا

سال : 2022 – ناشر : الزویر – پرسشنامه ای – معادلات ساختاری با AMOS – تعداد 9 صفحه

موضوع پایان نامه مدیریت بازرگانی در ارتباط با برند

در عصر حاضر به دلیل رقابتی شدن خدمات و نزدیکی کیفیت خدمات به یکدیگر، تقاضا برای انتخاب محصول متناسب با خواسته های مشتریان افزایش چشم گیری یافته است. در ایران نیز، به دلیل آنکه بسیاری از شرکت ها تا چند سال پیش توجه چندانی به برندسازی و خصوصی آن نداشتند و طبیعتاً نمی توانستند ارتباط چندانی با مشتریان داشته باشند بر همین اساس، ذهنیت خوب و مثبتی و ماندگاری از نام های تجاری خود نداشتند. بعد از تنوع برندهای مختلف شرکت ها و گسترش تبلیغات نام های تجاری شرکت ها یا فروشگاه ها بیش از پیش به خصوصی سازی برند روی آورند، در این جا بود که تبلیغات، عوامل مربوط به بازار، عوامل مربوط به محصول یا خدمات بیش از پیش اهمیت یافت. همچنین تحقیقات زیادی در این خصوص انجام گرفت در ادامه موضوعات جدیدی در ارتباط با برند برای انجام پایان نامه پیشنهاد شده است.

شماره یک : تأثیر تجربه برند بر ارزش ویژه برند مبتنی بر نظر مصرف کننده

سال : 2021 – ناشر : اشپرینگر – پرسشنامه ای – نرم افزار : SmartPLS – تعداد 17 صفحه

شماره دو : تأثیر عشق به برند بر وفاداری به برند : نقش میانجی عزت نفس و تأثیرات اجتماعی

سال : 2021 – ناشر : امرالد – پرسشنامه ای – نرم افزار : SmartPLS – تعداد 24 صفحه

شماره سه : تأثیر مأموریت اجتماعی بر کیفیت خدمات و تصویر برند

سال : 2020 – ناشر : الزویر – پرسشنامه ای – نرم افزار : Amos – تعداد 9 صفحه

آموزش انتخاب موضوع پایان نامه در 4 مرحله

به طور کلی با توجه به تجربه خودم فرآیند انتخاب موضوع رو خیلی خلاصه ­وار به 4 بخش تقسیم بندی می ­کنم :

1- شناسایی علایق خود به موضوعات مربوطه

اولین قدمی که می­ تونه خیلی مفید باشه اینه که شما بدونید و مشخص کنید که در رشته خودتون به چه مباحث و زمینه­ هایی علاقه دارید. (برای مثال اگر رشته شما حسابداری هست، می­ تونید مشخص کنید که به مباحث کیفیت حسابرسی علاقه دارید). پس از مشخص کردن موضوعات مورد علاقه، آن­ ها را روی کاغذ بیاورید. اگر به موضوع خاصی علاقه­ مند نیستید و کمی احساس سردرگمی می­ کنید می ­تونید با سرچ کردن مجلات داخلی و خوندن مقالات مربوط به رشته خودتون با برخی از مباحث آشنا شوید. (برای مثال در سایت گوگل سرچ کنید : مجله رشته مدیریت مالی).

2- صحبت با استاد راهنما و گرفتن کلیدواژه برای انتخاب موضوع پایان نامه

پس از این که مشخص کردید در رشته خودتان به چه مباحثی علاقه­ مند هستید. نوبت به این می­ رسد که سراغ استاد راهنما بروید و در مورد علایق خود با او صحبت کنید و مشورت بگیرید. همچنین از او بخواهید که در مورد موضوعاتی که علاقه­ مند است و کار می­ کند به شما کلیدواژه بدهد. این کار در هنگام انتخاب مقاله بیس کمک زیادی خواهد کرد. اگر استاد موضوعاتی که مورد علاقه­ ی شما نیست کار می­ کند بهتر است استاد دیگری را به عنوان راهنما انتخاب کنید.

3- انتخاب مقاله بیس برای پایان نامه

پس از انتخاب کلیدواژه­ ها نوبت به آن است که سراغ انتخاب مقاله بیس بروید. برای اینکار می­ توانید از استاد راهنما نام مجلات معتبر خارجی رشته خود را بپرسید. سایت­ های زیر جهت انتخاب مقاله پیشنهاد می­ شود : پابمد (Pubmed) – اسکوپوس (Scopus) – ساینس ­دایرکت (Sciencedirect) – امرالد (Emeraldinsight) – اشپرینگر (Springer) – تیلور و فرانسیس (Tandfonline) – ویلی (Wiley Online Library) – وب اف ساینس (web of sciences) – الزویر (Elsevier).

در نهایت می ­توانید با استفاده از اکانت دسترسی دانشگاهی به فایل کامل مقالات بر اساس دانشگاه دسترسی پیدا کنید. می تونید از طریق کپی کردن آدرس doi هر مقاله در سایت سای­ هاب، مقاله مورد نظر را به صورت کاملا غیر قانونی 🙂 دانلود کنید. معمولا اساتید رشته های مدیریت و علوم انسانی به مقالاتی علاقه نشان می ­دهند که دارای فرضیه و مدل مفهومی می باشد.

4- بررسی مقاله و ارائه پیش پروپزال به استاد راهنما

پس از دانلود مقاله با موضوع مورد نظر یک بار قسمت چکیده مقاله (Abstract) را بخوانید تا کلیت کار در ذهن شما تداعی شود. قسمت (hypotheses development) و (Methodology) مقاله، از مهم ترین قسمت­ های مقاله می ­باشد که در آن به معرفی فرضیات، جامعه آماری، حجم نمونه، روش تحقیق و متغیرها و مدل مفهومی پرداخته می ­شود. در نهایت می­ توانید از این قسمت­ ها به صورت خلاصه در دو صفحه پیش پروپزال تهیه کنید و با استاد راهنما مشورت کنید و از او راهنمایی بگیرید.