موضوع پایان نامه روانشناسی

نمونه موضوع پایان نامه روانشناسی

پکیج شماره ۱ # نمونه موضوع پایان نامه روانشناسی در حیطه سلامت روان

موضوعات شامل: سلامت روان + اعتیاد به شبکه های اجتماعی + کووید-۱۹ + اوقات فراغت + تاب آوری + استرس درک شده

شامل ۵ موضوع به همراه مقاله بیس + توضیحات (یک صفحه توضیح در خصوص هر موضوع در فایل ورد)

برگرفته از نمایه نامه و ناشران معتبر مانند اشپرینگر، جان ویلی، پابمد | سال چاپ: ۲۰۲۳

۳۰ هزار تومان

پکیج شماره ۲ # نمونه موضوع پایان نامه روانشناسی در حیطه تاب آوری

موضوعات شامل: افسردگی + اضطراب + استرس + مراقبت از خود + هوش هیجانی + تجارب نامطلوب دوران کودکی + راهبردهای مقابله ای + تاب آوری + اوتیسم

شامل ۵ موضوع به همراه مقاله بیس + توضیحات (یک صفحه توضیح در خصوص هر موضوع در فایل Word)

برگرفته از نمایه نامه و ناشران اشپرینگر، جان ویلی، پابمد | سال چاپ: ۲۰۲۳

۳۰ هزار تومان

موضوع پایان نامه روانشناسی با عنوان بررسی رابطه بین پیوستگی اجتماعی و بهزیستی روانی: نقش واسطه ­ای تاب ­آوری روانی در میان بزرگسالان آذربایجان

این مقاله در مجله “Discover Psychology” منتشر شده است. در این مقاله، رابطه بین ارتباط اجتماعی و بهزیستی روانشناختی را بررسی کرده و نقش واسطه‌ای تاب آوری روانی را در این رابطه در بین بزرگسالان آذربایجانی بررسی می‌کند. برای انجام این مطالعه، 519 بزرگسال شامل 441 زن و 78 مرد از مناطق مختلف آذربایجان شرکت کردند. شرکت‌کنندگان از مقیاس‌های مختلفی از جمله مقیاس ارتباط اجتماعی، مقیاس تاب آوری روانی کوتاه و مقیاس بهزیستی روانشناختی وریک-ادینبورگ استفاده کردند. داده‌ها با استفاده از مدل ساختاری معادلات ساختاری (SEM) تحلیل شدند. یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که تاب آوری روانی نقش مهمی در رابطه بین ارتباط اجتماعی و روان‌بهداشت بین بزرگسالان آذربایجانی بازی می‌کند. به طور خاص، با در نظر گرفتن سن و جنسیت، مشاهده شد که پایداری روانی نقش واسطه‌ای جزئی در ارتباط بین ارتباط اجتماعی و بهزیستی روانشناختی دارد. بنابراین، ارتباط اجتماعی به عنوان یک عامل حیاتی در ارتقای بهزیستی روانشناختی افراد با تقویت تاب آوری روانی مشخص می‌شود.

نکات مهم برای انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی

نکته اول: یادتون نره که سنگ بزرگ علامت نزدنه. برای انجام پایان نامه روانشناسی یک موضوع معقول و کاربردی خیلی بهتر از موضوع نابیه که نتونید اونو پیش ببرید. با توجه به رشته‌ای که در دوره ارشد می‌خونید و البته قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری رو دارید، می‌تونید موضوع پایان نامه ارشد خودتون رو انتخاب کنید. نمی‌شه گفت یک موضوع نسبت به موضوع دیگری سخت‌تر یا آسونتره، اما حتماً بعضی موارد رو برای انتخاب موضوع لحاظ کنید.

مثلا اگه به هر دلیلی امکان جمع‌آوری اطلاعات به روش میدانی رو ندارید، پس موضوعات کاربردی و عملی رو از فهرست موضوعات منتخبتون حذف کنید. البته، این دلیلی بر این نیست که موضوعات کتابخونه‌ای خشک و تئوری باشند. شما می‌تونید یه موضوع تئوری رو به روش کتابخونه‌ای بررسی کنید که منجر به نتایج مهم و بزرگی بشه. اما واقعیت امر اینه که موضوعاتی که باید براشون روی کیس‌های مختلف بررسی انجام بشه، می‌تونن کاربردی‌تر باشن.

نکته دوم، برای انجام پایان نامه روانشناسی، انتخاب حیطه کاریتونه. برای انتخاب این حیطه به پرتال جامع علوم انسانی مراجعه کنید. با انتخاب موضوع روانشناسی، با شاخه‌ها و زیرشاخه‌های رشتتون آشنا بشید.

نکته سوم، برنامه‌ریزی دقیقه، برنامه‌ریزی که نه خیلی کمالگرایانه باشه و نه اهمالکارانه. دیگه خودتون رشتتون روانشناسیه و زیره به کرمان بردنه اگر بخواهیم دربارۀ روش برنامه‌ریزی درست باهاتون صحبت کنیم. فقط بدونید هر کاری می‌کنید دو سر این طیف نباشید، چون از هر دو صدمه می‌بینید. یک موعد تحویل عاقلانه انتخاب کنید و ماه به ماه برنامه‌ریزی کنید. می‌تونید پس از انجام هر بخش از پروژه ‌یه جایزه کوچیک به خودتون بدید.

نکته چهارم هم توجه به علائقه. علائق و ضد علائقتون رو هم در نظر بگیرید. اگه به هر دلیلی تاب و توان رفتن به محیطی که می‌تونه خیلی ناراحتتون کنه، مثل مرکز نگهداری از کودکان اوتیسم، رو ندارید، پس باید موضوع دیگه‌ای انتخاب کنید یا تحملتون رو بالا ببرید.

فوت کوزه گری انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی

اگه قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا رو دارید‌، یه نگاهی به دفترچه دکترا و رشته محل و شهر‌های موردنظرتون بندازید. ببینید کدوم گرایش روانشناسی برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا براتون جذابه. وقتی رشته، گرایش و شهرتون رو مشخص کردید، سعی کنید برای موضوع پایان نامه ارشد، موضوعی انتخاب کنید که با گرایش شهر مورد نظرتون مرتبط باشه. اینطوری هنگام مصاحبه دکترا خیالتون راحت تره.

انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی کودکان استثنایی

برای انجام پایان نامه ارشد روانشناسی کودکان استثنایی، می‌تونید مواردی نظیر کودکان مبتلا به اختلال عقب ماندگی، اوتیسم، بیش فعالی، عدم تمرکز، افسردگی، اضطراب حاد و… را انتخاب کنید. سعی کنید همیشه برای مشاهده و جمع آوری داده‌ها آرامش داشته باشید. بچه ها موجودات ظریفی هستند و کودکان استثنایی حساس ترند. در طول مصاحبه سعی کنید مادر یا مربی نزدیک به کودک باشه تا با آرامش کارتون پیش بره.

ارجاع به این آموزش

برای رفرنس دهی به این آموزش به نویسندگی مسعود علی مردی می توانید از متن زیر استفاده کنید.

علی مردی، مسعود. (1402). آموزش تکنیک دلفی. موسسه پژوهشی کوکرانا. (Cochrana.ir).

مسعود علی مردی

مسعود علی مردی

هزاران داده تجزیه و تحلیل کردم تا به هدفم برسم و این داستان همچنان ادامه داره …

مسعود علی مردی

بروز شده در 3 شهریور 1402

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای